Rozpoczęcie budowy nowoczesnego promu pasażersko samochodowego oraz wodowanie statku arktycznego

REMONTOWA SHIPBUILDING rozpoczyna realizację kontraktu na budowę pierwszego z serii nowoczesnego, pasażersko – samochodowego promu zamówionego przez estońskiego armatora „Port of Tallinn”. W piątek, 20 lutego 2015 roku o godzinie 15.00 odbędzie się cięcie pierwszych blach do budowy tego statku. W uroczystości udział weźmie Minister Gospodarki i Infrastruktury Estonii – pani Urve Palo jak również przedstawiciele Armatora oraz HOLDINGU REMONTOWA.

Kontrakt na budowę promów realizowany jest w wyniku rozstrzygnięcia przetargu, ogłoszonego przez Armatora w 2014 roku. O wyborze REMONTOWA SHIPBUILDING zadecydowało niekwestionowane doświadczenie w budowie statków pasażerskich oraz uznanie, jakim stocznia cieszy się wśród Armatorów z całego świata. Zakontraktowane promy będą najnowocześniejszymi jednostkami z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. Projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG. Prot w Tallinnie jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo – pasażerski w Estonii.Zwiększenie i unowocześnienie posiadanej floty stało się jednym z kluczowych elementów mających usprawnić połączenia wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii. Budowane promy zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów. Zbudowane zostaną pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas.

W tym samym dniu, w naszej Stoczni odbędzie się też wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL). Statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting.

Będzie to pierwsze w tym roku, a zarazem 993 w historii stoczni wodowanie.