Wodowanie drugiego z serii promu gazowego

17 stycznia 2012 roku w REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A. odbyło się pierwsze w tym roku, dziewięćset siedemdziesiąte drugie w historii stoczni wodowanie nowoczesnego promu gazowego.

Pierwszy w tym roku wodowany statek budowany jest dla jednego z największych armatorów floty promowej w Norwegii – Torghatten Nord AS. Statek otrzyma nazwę jednej z wysp Archipelagu Lofotów a także portu „VÆRØY”, do którego będzie zawijał w trakcie eksploatacji.

To już szósta jednostka budowana w REMONTOWEJ SHIPBUILDING SA dla tego Armatora.
Tym razem będzie to drugi z serii prom pasażersko – samochodowy o ekologicznym napędzie gazowym ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statek o prędkości serwisowej 17 węzłów i maksymalnej prędkości 19 węzłów z salonem dla 390 pasażerów obsługiwać będzie połączenia pasażersko – samochodowe w rejonie Lofotów.
Przewidywany termin przekazania statku to III kwartał bieżącego roku.

Budowa innowacyjnych promów z napędem gazowym stała się w ostatnich latach jedną z głównych specjalności REMONTOWEJ SHIPBUIDING S.A..
W 2010 roku Stocznia zakończyła realizację kontraktu na cztery nowatorskie promy gazowe dla norweskiego Armatora Fjord 1 MRF AS. Pierwszy z serii promów o nazwie Moldefjord zdobył nagrodę Green Ship Technology Awards przyznaną przez Informa Maritime Events, wydawcy jednego z najbardziej znaczących na świecie czasopism morskich – dziennika Lloyd’s List.
Seria promów zbudowanych dla Fjord 1 MRF AS otrzymała również nagrodę „Złotą Kotwicę” przyznaną podczas XVI Międzynarodowych Targów BALTEXPO, które odbyły się we wrześniu 2011 roku w Gdańsku.

Budowana aktualnie seria czterech nowoczesnych promów gazowych dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii – Torghatten Nord AS potwierdza i umacnia pozycję REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A. na rynku zaawansowanych technologicznie statków odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym.

Koncepcja statku i początkowa faza dokumentacji powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego LMG i polskiego biura konstrukcyjnego REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o. Optymalizacja kadłuba została zrealizowana za pomocą specjalistycznych programów komputerowych oraz badań modelowych w gdańskim Ośrodku Hydromechaniki Okrętu CTO S.A.

PARAMETRY GŁÓWNE

  • Długość całkowita 96,00 m
  • Szerokość max. 16,80 m
  • Wysokość boczna do PG 5,50 m