Wodowanie kolejnego promu

We wtorek, 14 maja 2013 roku o godzinie 13.00 REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. zwodowała kolejny, nowoczesny prom gazowy budowany dla jednej z norweskich firm żeglugowych. Wodowany prom jest częścią kontraktu podpisanego w lutym 2012 roku na budowę dwóch dwustronnych promów pasażersko – samochodowych.

W sumie jest to już szósty statek budowany w naszej stoczni dla tego Armatora. Poprzednie cztery jednostki bezawaryjnie obsługują lokalny ruch pasażersko – samochodowy ciesząc się uznaniem Armatora i podróżujących.

Aktualnie budowane promy będą pierwszymi na świecie statkami napędzanymi wyłącznie paliwem LNG oraz awaryjnie gazem CNG. Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia wzdłuż wybrzeży Norwegii.
Statki o długości 123,20 m będą mogły zabierać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Podróżujący będą mogli korzystać z komfortowo wyposażonego salonu pasażerskiego znajdującego się nad ładownią samochodową. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych systemów automatyki oraz innowacyjnych rozwiązań technicznych istnieje możliwość eksploatacji statków przy zmniejszonym do minimum stanie załogi.

Promy budowane są według projektu opracowanego wspólnie przez norweskie biuro konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV) i Norwegian Maritime Authority (NMA).
Wodowany statek należeć będzie do serii – największych z dotychczas budowanych promów gazowych w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. jak również największych w swojej klasie jednostek eksploatowanych w Norwegii.

Doświadczenie REMONTOWEJ SHIPBUILDING SA w budowie ekologicznych statków z napędem gazowym docenione zostało przez wielu armatorów z całego świata. Obecnie w stoczni budowane są trzy dwustronne promy pasażersko samochodowe oraz dziewięć statków przeznaczonych do obsługi przybrzeżnego przemysłu wydobywczego. Liczba tych ostatnich, wkrótce wzrośnie dzięki podpisaniu przed dwoma tygodniami nowego kontraktu na budowę specjalistycznych statków przeznaczonych do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich.