Wodowanie w dniu 11 maja 2012 roku

Kolejne wodowanie promu pasażersko – samochodowego odbyło się w REMONTOWA SHIPBUILDING S.A 11 maja 2012 roku. Wodowany statek budowany jest dla jednego z największych właścicieli floty promowej w Norwegii.

Współpraca z Armatorem mimo, iż trwa dopiero trzy lata jest bardzo intensywna. Armator zlecił budowę ośmiu nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.
W październiku 2011 zakończona została budowana dla niego pierwsza seria dwóch dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym.
W grudniu 2011 roku zakończyła się budowa drugiej serii promów typu RoPax. Aktualnie, przekazane w ubiegłym roku cztery promy obsługują ruch pasażersko – samochodowy u wybrzeży Norwegii.

W 2011 roku rozpoczęła się realizacja kontraktu na budowę czterech najnowocześniejszych w swojej klasie promów pasażersko – samochodowych o napędzie gazowym. Wodowany 11 maja prom Lødingen – czwarty z serii – tak jak poprzednie statki, napędzany będzie jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG co pozwoli na osiągnięcie prędkości serwisowej 17 węzłów i maksymalnej prędkości 19 węzłów. Prom przewożacy 390 pasażerów obsługiwać będzie połączenia pasażersko – samochodowe między wyspami Lødingen a Bognes .
Zastosowanie niekonwencjonalnego napędu z użyciem paliwa LNG ograniczającego emisję szkodliwych substancji do atmosfery, w przypadku promów obsługujących połącznia lokalne pomiędzy wyspami stanowi niekwestionowany atut tych statków.
Budowa promów gazowych odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym stała się w ostatnich latach jedną ze specjalności Stoczni docenianych przez Armatorów z całego świata.

PARAMETRY GŁÓWNE

  • Długość całkowita 96,00 m
  • Szerokość max. 16,80 m
  • Wysokość boczna do PG 5,50 m

Statki budowane są według projektu norweskiego Biura LMG Marin współpracującego z REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o, zgodnie z wymaganiami Norwegian Maritime Directorates (NMD) i Det Norske Veritas (DNV).