Zakończenie budowy kolejnego promu

We wtorek, 8 stycznia 2013 roku w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING S.A. odbyła się uroczystość podniesienia bandery na czwartym z serii pasażersko – samochodowym promie gazowym zbudowanym dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii – Torghatten Nord AS.

Formalne przekazanie statku nastąpiło w ostatnich dniach grudnia 2012 roku zamykając kolejny etap współpracy z Armatorem.

Był to już ósmy nowoczesny prom fiordowy zbudowany dla tego Armatora w ciągu ostatnich 3 lat. Przekazane statki różnią się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.
W październiku 2011 zakończyła się budowa pierwszej serii dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. 36 metrowe promy o nowoczesnym designie, obsługiwane przez trzy-osobową załogę zabierające na pokład 47 pasażerów i 16 samochodów osobowych obsługują ruch pasażersko – samochodowy w rejonie w Tromsø .

Oba statki – Rebbenesøy i Uløytind otrzymały swe nazwy w wyniku nieformalnego konkursu zorganizowanego przez społeczność lokalną, wśród której cieszą się dużym zainteresowaniem.
10 grudnia 2011 roku zakończyła się budowa drugiej serii promów typu RoPax. Promy pasażersko – samochodowe VENGSØY i KVALØY otrzymały nazwy wysp leżących w północnej, obsługiwanej przez nie części Norwegii.

Statki jednorazowo zabierają na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych.
W grudniu 2012 roku zakończyliśmy realizację kolejnego kontraktu na budowę czterech dużych, nowoczesnych promów pasażersko – samochodowych o ekologicznym napędzie gazowym, ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Promy LANDEGODE, VÆROY, BODØ, LØDINGEN przeznaczone do obsługi ruchu pasażersko – samochodowego w rejonie archipelagu Lofotów jednorazowo zabierają na pokład 390 pasażerów i 120 samochodów osobowych.
Statki napędzane są jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG.
Zastosowanie niekonwencjonalnego napędu z użyciem paliwa LNG ograniczającego emisję szkodliwych substancji do atmosfery, w przypadku promów obsługujących połącznia lokalne pomiędzy wyspami stanowi niekwestionowany atut tych statków.
Budowa promów gazowych odpowiadających restrykcyjnym normom ekologicznym stała się w ostatnich latach jedną ze specjalności Stoczni docenianych przez Armatorów z całego świata.
Przekazana seria czterech promów najnowszej generacji dla norweskiego armatora Torghatten Nord AS umocniła pozycję REMONTOWEJ SHIPBUILDING S.A. na wymagającym rynku skandynawskim.
Koncepcja statku i początkowa faza dokumentacji powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego LMG i polskiego biura konstrukcyjnego REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o.