Rozpoczynamy budowę czwartego promu dla BC Ferries

Kanadyjski, największy w Ameryce Północnej operator promowy
BC Ferries kontynuując realizację założenia „Clean Futures Plan”, przyznał stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding, kontrakt na budowę kolejnego, w pełni wyposażonego promu klasy „Salish”, napędzanego skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Dzisiaj, tj. 4 lutego odbyło się palenie blach, rozpoczynające budowę tej jednostki.

Stocznia Remontowa Shipbuilding przekazała w latach 2016-2017 armatorowi BC Ferries trzy podobne promy (Salish Raven – w  kwietniu2017, Salish Eagle – w lutym 2017 i Salish Orca – w listopadzie 2016 r.). Powrót armatora z Kanady z kolejnym zamówieniem stanowi potwierdzenie, zweryfikowanej w eksploatacji, jakości projektu i wykonania dostarczonych wcześniej promów.

Kolejna jednostka klasy „Salish” będzie budowana według takiego samego projektu i zostanie przekazana przez stocznię w 2022 roku. Zastąpi jednostkę Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie ze statkiem Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.

To duże w swojej klasie (dł. 107 m, pojemność 138 pojazdów oraz 600 pasażerów), zawierające innowacyjne rozwiązania techniczne, przyjazne środowisku dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) – z możliwością zasilania tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale zasadniczo przeznaczonymi do spalania gazu ziemnego (przechowywanego w postaci gazu skroplonego – LNG).

Były to pierwsze we flocie BC Ferries promy z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Takie rozwiązanie generuje olbrzymią korzyść dla środowiska (zmniejsza emisję dwutlenku węgla o ok. 25%, tlenków siarki o prawie 100% i tlenków azotu o ok. 85% w porównaniu do napędu konwencjonalnego opartego na paliwie żeglugowym).